Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Gå til timeplan og online booking


ikon sykkel

» Gå til timeplan og online booking



Sal: Nivåer og farger:

Røde timer:

Røde timer passer for deg som er godt trent. Høy intensitet og intensiv styrkedel.

Blå timer:

Passer for deg som har trent noe før eller som ønsker en time med høyere intensitet.

 

Gule timer:

Moderat kondisjon- og styrkeøkt med enkel koreografi. Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund. 

Grønne timer:

Effektiv kondisjonsøkt med trinnkombinasjoner

Hvite timer:

Timer for kropp og sinn. Fokus på balanse, pust, bevegelighet og avspenning



Sykkel: Nivåer og farger:

Rød time

Tøff time med høy intensitet for de som er godt trent. Jobber etter intervall prinsipp.

Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Passer for deg som har trent en stund. En medium time. Varer i 55 min.

Gule timer:

Passer for alle, også deg som ikke har trent mye. Varer i 45 mimutter



Sal: Timebeskrivelser

Basisball RIT

RIT står for Rope Interval Training. Dette er en høyintensiv intervall time (HIIT) der man kombinerer BasisBall og hoppetau. Timen er inspirert av Spartacus Workout, en treningsmetode fra de Romerske Gladiatorne. Alle øvelsene kjøres i individuelt tempo og du velger selv vekt på ballen. Dette er en hard time og passer best for de som har trent en stund.

Basisball Athletic

NYTT! Basisball Athletic er en HIIT time.
HIIT står for High Intensity Intervall Training. Treningsformen er kortvarig og mer intensiv enn tradisjonell cardio trening. Vi kombinerer BasisBall, hoppetau og hoppkasser. Alle øvelsene kjøres i individuelt tempo og du velger selv vekt på ballen. Timen er hard og passer de som er trent.

Mage/Rygg

Timen varer 30 min. Fokus på mage og rygg der vi bruker egen kroppsvekt. Passer for alle. Fin å kombinere med kondisjonsøkt.

Styrke/Intervall

En time hvor vi bruker manualer, bosu og step. Du avgjør selv hvor tung timen blir utifra egenvalgt belastning på vektene. Passer fint for både trente og utrente. Litt bevegelse og kondisjon, men mest styrkeøvelser.

Seniortime

Time for alle over 55 år. Her er det fokus på kondisjon, balanse og styrke tilpasset de eldre. Instrukører på timen er  fysioterapeut Thomas Øren og Personlig Trener Lise janne Hovden.

Slynge 35/40

Gruppetrening der vi benytter slynger i sal. Timen passer for alle og blir lagt opp til nybegynnere. Timen har fokus på kjernemuskulatur.

Funksjonell Styrke

I denne timen vil vi bruke egen kroppsvekt, manualer og evt. annet utstyr. Vi vil jobbe med de store muskelgruppene. En får utfordre seg på balanse, stabilitet, bevegelighet , mobilitet og kjernemusklatur. Her blir du sterke til å mestre dei kvardagslige aktivitetane. Ingen hopp på denne timen.

Basis Styrke

Enkle styrkeøvelser for hele kroppen. Passer for alle, uavhengig av nivå. Timen er fin selv for de som ikke har trent styrke tidligere.

Styrke

Styrkeøvelser for hele kroppen. Passer for alle, uavhengig av nivå. Timen er fin selv for de som ikke har trent styrke tidligere.

Sirkel45

Styrketrening for hele kroppen uten hopp og løp.
Trening foregår som sirkeltrening/stasjonstrening.
Passer for alle.

Weekend Mix

Denne timen vil variere fra uke til uke. Då det varierer kva instruktør og type time som er satt opp. Følg med på bookingen.

Fri Flyt

Time med blanding av yoga, Thai Chi og Pilates. Enkle øvelser til musikk, med avspenning tilslutt. Rolig time som passer for alle.

Basisball Raw

Basistime med fokus på funksjonell styrke med basisball. Basisball RAW tar for seg allsidig trening av hele kroppen og skal være med på å bygge opp en rå fysikk. Alle øvelser kjøres i individuelt tempo og du velger selv antall kg på ballen du benytter. Basisball RAW passer for de som er litt trente til svært godt trente. Enkelt, hardt og utfordrende.

Basisball 4x4

Basistime med fokus på intervalltrening med basisball. 4*4 er en effektiv utholdenhetstrening med vekselsvis høy og lav intensitet og er inspirert av intervallprinsippet med samme navn. Alle øvelser kjøres i individuelt tempo og du velger vekt på ballen selv. Basisball 4*4 er en time for deg som vil trene hardt og intensivt.

Bosu

Time der vi trener kondisjon, balanse og styrke ved bruk av Bosuball. Timen er i hovedsak en ren kondisjonsøkt og kan gjerne kombineres med f.eks styrke eller slynge. Det vil være elementer av styrke i øvelsene. Timen vil variere frå litt komplekse trinn til det heilt enkle. Du styrer sjølv intensitet alt etter høyde på hopp og fokus på å holde seg på ballen.

Step

Time der ein setter sammen kombinasjoner på step. Stegene er alt fra komplekse til det enkle. Vi vil danse oss gjennom timen og prøve å holde pulsen oppe. Timen passer gjerne best for dei som har trent step tidlegare, men alle kan mestre å være med då kombinasjonane startar med enkle trinn der vi bygger sammen stegene til mer komplekse trinn.

Basisball Centercore

Basistime med fokus på kjernetrening med basisball. Timen tar for seg systematisk trening av kjernekontroll, balanse, stabilitet og mobilitet. Individuelt tempo av øvelser og nivå.

Styrkepuls

Ein time med høg intensitet. Vi bruker vekter i store deler av timen, kombinert med kondisjon på gulv og step. Raske bytter og lite pauser så vi holder pulsen oppe igjennom timen.

Energi

Dette er en allsidig treningtime for kondisjon, styrke og utholdenhet. Vi bruker funksjonelle øvelser og har høg intensitet. Timen er basert på sirkeltrening eller du vil stå på samme plass gjennom timen. Kvar økt byr på nye utfordringar og muligheter til å teste deg sjølv.

Work Out

Utholdende styrketrening med stang som styrke hele kroppen. Her utfordres alle de store muskelgruppene med gode styrkeøvelser. Intervalltrening med varierende øvelser ved bruk av manualer / egen kroppsvekt m.m. Varighet 55 min. Passer fra de som er noe trente - til de som er godt trente.

BootCamp

BootCamp inneholder god gammeldags styrketrening. Timen går som sirkeltrening med styrkeøvelser.

Slynge 35/40

Gruppetime der vi benytter slynge i sal. Dette er en time med helhetlig stabilitetstrening gjennom ulike øvelser i slyngen. Litt mer utfordring enn på gul slyngetime. Timen har fokus på kjernemuskulatur.

HIT Utetrening

"High Intensity Training" - time med fokus på styrke, utholdenhet- og kroppsvektstrening - med inspirasjon fra CrossFit/Bootcamp. Timen vil variere i innhold, men for det meste tar den for seg enkle styrkeøvelser, kombinert med intensive øvelses-innslag. En kan også forvente lek som velting av traktordekk og ballkasting.
Timen vil foregå ute i Sars-parken foran samfunnshuset. Oppmøte i parken. Passer noe trente - til godt trente.

Styrke m/ Stang

Utholdende styrketrening med stang som styrker hele kroppen. Her utfordres alle de store muskelgruppene med gode styrkeløvelser. Intervalltrening med varierende øvelser ved bruk av stang/manualer og egen kroppsvekt.

Tabata

Tabata er en effektiv og intensiv intervall treningsform. Timen har 4-5 bolker med øvelser. I hver bolk jobber vi med intervallene i 20 sekunder. Etterfulgt av 10 sekunder pause. Hver intevall/øvelse gjentas 8 ganger. Dette gir 4 min med hard jobbing inkl. en liten pause før man er i gang på neste bolk. Du styrer selv intensiteten. Timen passer for de som har trent en stund.

Sirkel55

En time med høy intensitet. Her jobber vi på stasjoner med diverse styrkeøvelser, kombinert med kondisjon. Raske bytter og lite pauser så vi holder pulsen oppe igjennom timen. Passer for de som har trent litt og tåler en god push.

Bungee

Bungee er en enkel, funksjonelle og morsom treningsform med bruk av strikk. Det er en komplett treningsøkt som inkluderer utholdenhet, spenst og styrke. Treningen er eksentrisk; holde igjen/bremse, noe som er skadeforebyggende og effektivt. Timen er lagt opp etter intervallprinsipp. FUN og SPORT

Zumba

Er en energisk, morsom og effektiv treningsform hvor hele kroppen blir brukt. Timen består av ulike dansstiler til latinoinspirert musikk, der trinnene er enkle å lære. Du bruker masse energi samtidig som du har det gøy! Det blir høy svettefaktor og mye latter.

Bokwa Dance

Bokwa Fitness er en ny og annerledes gruppetrening som sprer seg raskt over hele verden. Treningsformen har ingen krav til å telle steg eller at man følger en satt koreografi. Til de nyeste hitlåtene danser, hopper og beveger du deg gjennom enkle stegkombinasjoner. En god og energisk kardioøkt som får smilet på plass.

Zumba Step

Ernergisk, morsom og effektiv treningsform hvor hele kroppen blir brukt. Timen består av ulike dansstiler til latinoinspirert musikk, kombinert med step. Du bruker masse energi samtidig som du har det gøy! Det blir høy svettefaktor og mye latter.

Yoga

Yoga er trening for kropp og sinn, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Avspenning til slutt.



Sykkel: Timebeskrivelser

RedZone Spinn 30

Varierer per uke mellom SPRINT - UTHOLDENHET - STYRKE (10 minutters oppvarming/ 10 minutter maks/10 minutter nedtrapping) Anbefales med watt-test (på bestilling). Hard trening der man øker til makspuls.

MorgenSpinn 45

En time for alle der vi tråkker i gang dagen med

HIT Spinn 45

Enkel og god time med utvalg av låter som er henta frå hit listene. Passer for alle.

Fredagsmoro Spinn 45

Dette er ein miksa time med intervaller og litt lengre økter. Timen passer for alle!

RPM Spinn 45

En variert time som passer til de fleste og er utfordrende for alle. Du blir inspirert av knallgode låter som gir deg lyst til å sykle. Ved starten av hver låt blir tempo oppgitt i RPM (runder per minutt) som kan avleses på sykkelen og får deg raskt i takt med musikken.

MorgenSpinn 55

Denne timen gir deg en fin start på dagen! Her kan du selv velge belastning og gjøre timen til din egen om du ikke har trent så mye fra før. Instruktøren vil guide deg gjennom timen og få deg i mål tidlig på morgenen.

Spinnvill 55

Denne timen vil du få variasjon i alt frå lette til tunge tråkk. Det blir variasjon frå løping, sittande/ståande klatring/kulekjøring. Variert time med høg intensitet. Musikken vil variere frå nye hits til kjente og litt eldre låter.

Spinnvill 45

En litt kortere spinning time med intervaller og høy intensitet.

Super(wo)man Spinn 55

Høy intensitets-intervalløkt på sykkel. Det vil være variasjon på intervallene. Dette er timen for deg som vil ha en super effektiv time.

Bluezone Spinn 55

Spinningstime basert på Watt prinsipp, der fokus ligger på forbedring av prestasjon.
Alle kan delta på timen uavhengig av kondisjon eller styrke. Det anbefales å ta en watt-test i forkant av timen.
jobber vi oss mot forbedring av melkesyreterskel.
Timene varer i 55 minutter.

Pulstopp Spinn 55

I denne timen vil du få variasjon i alt fra lette/tunge tråkk, stående/sittende og klatring/kulekjøring. Det er vil være tre pulstopper der en arbeider seg gradvis opp til høy intensitet med tydelige ″aktive pauser″ i mellom hver topp. Musikken vil variere fra nye hits til kjente og noe eldre låter.

RPM Spinn 55

En variert time som passer til de som er godt trent og liker en utfordring. Du blir inspirert av knallgode låter som gir deg lyst til å sykle. Timen byr på høy puls. Ved starten av hver låt blir tempo oppgitt i RPM (runder per minutt) som kan avleses på sykkelen og får deg raskt i takt med musikken.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Florø
Hestenesgata
6900 Florø
Tlf. 45 96 63 68
E-post post@spenstfloro.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern