Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Gå til timeplan og online booking


ikon sykkel

» Gå til timeplan og online booking



Sal: Nivåer og farger:

Røde timer:

Røde timer passer for deg som er godt trent. Høy intensitet og intensiv styrkedel.

Blå timer:

Passer for deg som har trent noe før eller som ønsker en time med høyere intensitet.

 

Gule timer:

Moderat kondisjon- og styrkeøkt med enkel koreografi. Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund. 

Grønne timer:

Effektiv kondisjonsøkt med trinnkombinasjoner

Hvite timer:

Timer for kropp og sinn. Fokus på balanse, pust, bevegelighet og avspenning



Sykkel: Nivåer og farger:

Rød time

Tøff time med høy intensitet for de som er godt trent. Jobber etter intervall prinsipp.

Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Passer for deg som har trent en stund. En medium time. Varer i 55 min.

Gule timer:

Passer for alle, også deg som ikke har trent mye. Varer i 45 mimutter



Sal: Timebeskrivelser

Basisball RIT

RIT står for Rope Interval Training. Dette er en høyintensiv intervall time (HIIT) der man kombinerer BasisBall og hoppetau. Timen er inspirert av Spartacus Workout, en treningsmetode fra de Romerske Gladiatorne. Alle øvelsene kjøres i individuelt tempo og du velger selv vekt på ballen. Dette er en hard time og passer best for de som har trent en stund.

Basisball Athletic

NYTT! Basisball Athletic er en HIIT time.
HIIT står for High Intensity Intervall Training. Treningsformen er kortvarig og mer intensiv enn tradisjonell cardio trening. Vi kombinerer BasisBall, hoppetau og hoppkasser. Alle øvelsene kjøres i individuelt tempo og du velger selv vekt på ballen. Timen er hard og passer de som er trent.

Seniortime

Time for alle over 55 år. Her er det fokus på kondisjon, balanse og styrke tilpasset de eldre. Instrukører på timen er  fysioterapeut Thomas Øren og Personlig Trener Lise janne Hovden.

Slynge 35/40

Gruppetrening der vi benytter slynger i sal. Timen passer for alle og blir lagt opp til nybegynnere. Timen har fokus på kjernemuskulatur.

Basis Styrke

Enkle styrkeøvelser for hele kroppen. Passer for alle, uavhengig av nivå. Timen er fin selv for de som ikke har trent styrke tidligere.

Sirkel45

Styrketrening for hele kroppen uten hopp og løp.
Trening foregår som sirkeltrening/stasjonstrening.
Passer for alle.

Weekend Mix

Denne timen vil variere fra uke til uke. Då det varierer kva instruktør og type time som er satt opp. Følg med på bookingen.

Basisball Raw

Basistime med fokus på funksjonell styrke med basisball. Basisball RAW tar for seg allsidig trening av hele kroppen og skal være med på å bygge opp en rå fysikk. Alle øvelser kjøres i individuelt tempo og du velger selv antall kg på ballen du benytter. Basisball RAW passer for de som er litt trente til svært godt trente. Enkelt, hardt og utfordrende.

Basisball 4x4

Basistime med fokus på intervalltrening med basisball. 4*4 er en effektiv utholdenhetstrening med vekselsvis høy og lav intensitet og er inspirert av intervallprinsippet med samme navn. Alle øvelser kjøres i individuelt tempo og du velger vekt på ballen selv. Basisball 4*4 er en time for deg som vil trene hardt og intensivt.

Step

Time der ein setter sammen kombinasjoner på step. Stegene er alt fra komplekse til det enkle. Vi vil danse oss gjennom timen og prøve å holde pulsen oppe. Timen passer gjerne best for dei som har trent step tidlegare, men alle kan mestre å være med då kombinasjonane startar med enkle trinn der vi bygger sammen stegene til mer komplekse trinn.

Basisball Centercore

Basistime med fokus på kjernetrening med basisball. Timen tar for seg systematisk trening av kjernekontroll, balanse, stabilitet og mobilitet. Individuelt tempo av øvelser og nivå.

Energi

Dette er en allsidig treningtime for kondisjon, styrke og utholdenhet. Vi bruker funksjonelle øvelser og har høg intensitet. Timen er basert på sirkeltrening eller du vil stå på samme plass gjennom timen. Kvar økt byr på nye utfordringar og muligheter til å teste deg sjølv.

BootCamp

BootCamp inneholder god gammeldags styrketrening. Timen går som sirkeltrening med styrkeøvelser.

Slynge 35/40

Gruppetime der vi benytter slynge i sal. Dette er en time med helhetlig stabilitetstrening gjennom ulike øvelser i slyngen. Litt mer utfordring enn på gul slyngetime. Timen har fokus på kjernemuskulatur.

Tabata

Tabata er en effektiv og intensiv intervall treningsform. Timen har 4-5 bolker med øvelser. I hver bolk jobber vi med intervallene i 20 sekunder. Etterfulgt av 10 sekunder pause. Hver intevall/øvelse gjentas 8 ganger. Dette gir 4 min med hard jobbing inkl. en liten pause før man er i gang på neste bolk. Du styrer selv intensiteten. Timen passer for de som har trent en stund.

Zumba

Er en energisk, morsom og effektiv treningsform hvor hele kroppen blir brukt. Timen består av ulike dansstiler til latinoinspirert musikk, der trinnene er enkle å lære. Du bruker masse energi samtidig som du har det gøy! Det blir høy svettefaktor og mye latter.

Bokwa Dance

Bokwa Fitness er en ny og annerledes gruppetrening som sprer seg raskt over hele verden. Treningsformen har ingen krav til å telle steg eller at man følger en satt koreografi. Til de nyeste hitlåtene danser, hopper og beveger du deg gjennom enkle stegkombinasjoner. En god og energisk kardioøkt som får smilet på plass.

Yoga

Yoga er trening for kropp og sinn, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Avspenning til slutt.



Sykkel: Timebeskrivelser

RedZone Spinn 30

Varierer per uke mellom SPRINT - UTHOLDENHET - STYRKE (10 minutters oppvarming/ 10 minutter maks/10 minutter nedtrapping) Anbefales med watt-test (på bestilling). Hard trening der man øker til makspuls.

MorgenSpinn 45

En time for alle der vi tråkker i gang dagen med

HIT Spinn 45

Enkel og god time med utvalg av låter som er henta frå hit listene. Passer for alle.

Fredagsmoro Spinn 45

Dette er ein miksa time med intervaller og litt lengre økter. Timen passer for alle!

RPM Spinn 45

En variert time som passer til de fleste og er utfordrende for alle. Du blir inspirert av knallgode låter som gir deg lyst til å sykle. Ved starten av hver låt blir tempo oppgitt i RPM (runder per minutt) som kan avleses på sykkelen og får deg raskt i takt med musikken.

MorgenSpinn 55

Denne timen gir deg en fin start på dagen! Her kan du selv velge belastning og gjøre timen til din egen om du ikke har trent så mye fra før. Instruktøren vil guide deg gjennom timen og få deg i mål tidlig på morgenen.

Spinnvill 55

Denne timen vil du få variasjon i alt frå lette til tunge tråkk. Det blir variasjon frå løping, sittande/ståande klatring/kulekjøring. Variert time med høg intensitet. Musikken vil variere frå nye hits til kjente og litt eldre låter.

Spinnvill 45

En litt kortere spinning time med intervaller og høy intensitet.

RPM Spinn 55

En variert time som passer til de som er godt trent og liker en utfordring. Du blir inspirert av knallgode låter som gir deg lyst til å sykle. Timen byr på høy puls. Ved starten av hver låt blir tempo oppgitt i RPM (runder per minutt) som kan avleses på sykkelen og får deg raskt i takt med musikken.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Florø
Hestenesgata
6900 Florø
Tlf. 45 96 63 68
E-post post@spenstfloro.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern